Jump to content

Photo

Zurmo in het Nederlands

zurmo nederlands vertaling

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Sacha Telgenhof

Sacha Telgenhof

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 posts
  • LocationTokyo, Japan

Posted 29 February 2012 - 06:17 AM

Welkom op forum voor de Nederlandse vertaling van Zurmo!

Op dit moment ben ik bezig Zurmo te vertalen in het Nederlands en op hoop eind van deze week een volledige language pack gereed te hebben voor Zurmo 0.6.1.

Voor een ieder die geinteresseed is in de vertalingen, kan alle bestanden vinden op bitbucket en wel hier: https://bitbucket.or...rmo/messages-nl

Suggesties en correcties zijn natuurlijk van harte welkom! Eveneens mensen die willen meehelpen vertalen :)

Groet, Sacha

#2 Sacha Telgenhof

Sacha Telgenhof

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 posts
  • LocationTokyo, Japan

Posted 04 March 2012 - 03:00 PM

Beste Nederlanders

De eerste (beta) vertaling van Zurmo (op basis van 0.6.1) in het Nederlands is gereed! Het is behoorlijk compleet en alleen de vertaling van Designer en Import zijn nog niet geheel compleet. Daar waar nog geen vertaling is, is de Engels vertaling als tekst genomen.
Ook zijn sommige woorden omsloten door *<WOORD>*: dit om aan te geven dat ik nog niet helemaal blij ben met de vertaling :)

Mensen die willen helpen met correcties of aanvullingen zijn meer dan welkom!

Groet, Sacha

#3 cobrawnl

cobrawnl

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 posts
  • LocationUtrecht Area, The Netherlands

Posted 16 April 2012 - 07:48 PM

Ha sacha,

ik heb de bestanden naar me server geupload in de juiste map. Hij komt er bij Zurmo alleen niet bij te staan.. Hoe los ik dit op?

#4 Sacha Telgenhof

Sacha Telgenhof

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 posts
  • LocationTokyo, Japan

Posted 16 April 2012 - 08:41 PM

Ha sacha,

ik heb de bestanden naar me server geupload in de juiste map. Hij komt er bij Zurmo alleen niet bij te staan.. Hoe los ik dit op?

Er zijn een aantal stappen die je moet verrichten, helaas is alles nog niet automatisch. Ik zal je de stappen dadelijk even doorgeven.

Ik ben bezig met een korte uitleg voor Zurmo, ook heb ik een commando geschreven voor Zurmo die de installatie van een taal automatisch laat verlopen. Nog in ontwikkeling, maar hopelijk snel!

#5 Sacha Telgenhof

Sacha Telgenhof

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 posts
  • LocationTokyo, Japan

Posted 16 April 2012 - 09:13 PM

Er zijn een aantal stappen die je moet verrichten, helaas is alles nog niet automatisch. Ik zal je de stappen dadelijk even doorgeven.

Ik ben bezig met een korte uitleg voor Zurmo, ook heb ik een commando geschreven voor Zurmo die de installatie van een taal automatisch laat verlopen. Nog in ontwikkeling, maar hopelijk snel!

Hierbij dan de stappen (in het Engels):

How to add a new language?
  • Create a perInstanceConfig.php file in the config folder, if not already present.
  • In that file you put:

$instanceConfig['params']['supportedLanguages']['<ISO-2 Language Code>'] = '<Name of Language in English>'.

For example to add Dutch to your Zurmo installation add the following:
    $instanceConfig['params']['supportedLanguages']['nl'] = 'Dutch'
  • Install or copy the language files to all the respective folders. Note: You need to make sure the root messages folder has a nl/ folder with a Default.php in it, otherwise Zurmo will not recognize this language.
  • Navigate to Admin > Languages. Your newly added language should be present in the list of languages.
  • Enable your newly added language by ticking the checkbox next to the language name and press "Save Changes".
Change the language setting of your own user account or another account to see the new language in effect!

#6 cobrawnl

cobrawnl

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 posts
  • LocationUtrecht Area, The Netherlands

Posted 19 April 2012 - 11:51 AM

Top! Het werkt! Geweldig!

Hoe kan ik contributen aan de vertaling?

#7 Sibo

Sibo

Member

• Members
  • PipPip
  • 10 posts

Posted 31 October 2012 - 05:37 PM

I have installed the language pack manually, but why is this language not default in Zurmo available?
A other thing is that this small project already two times forked. The last fork is from koenHuybrechts and it is the most recent one.
Can we not commit the newest change to the main messages-nl project?

#8 Sacha Telgenhof

Sacha Telgenhof

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 85 posts
  • LocationTokyo, Japan

Posted 16 December 2012 - 08:14 PM

Hi Sibo,

Apologies for the late reply... :(

Whether a language is default is up to the Zurmo team. At the moment they have only a few languages as default as they can control those completely. Other languages are out of their control and no guarantees that they are complete.

If people fork the languages pack, that is fine. However (with any fork) they should create pull requests to have this merged with the master messages-nl project.

Cheers!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users